پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای:

راه نجات فقط ايستادگي و مقاومت است، با توحيد كلمه‌ي فلسطينيان و كلمه‌ي توحيد كه ذخيره‌ي بي‌پايان حركت جهادي است.

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز در مراسم آغاز به كار كنفرانس بين المللي حمايت از فلسطين و در جمع سران و مقامات عاليرتبه مجالس جهان اسلام و شخصيتهاي برجسته مقاومت اسلامي فلسطين و لبنان، با اشاره به «شكست سنگين و خفت بار نظاميـ سياسي اسرائيل» در جنگ سي و سه روزه لبنان و نبرد بيست و دو روزه غزه، مقاومت و ايستادگي را تنها راه نجات فلسطين خواندند و با تأكيد بر ضرورت محاكمه سران جنايتكار صهيونيست اعلام كردند:‌ راهكار ايران براي حل مسئله فلسطين برگزاري همه پرسي با حضور همه مسلمانان، مسيحيان، يهوديان ساكن سرزمينهاي اشغالي و نيز آوارگان فلسطيني است تا در روندي منطبق بر مردم سالاري، نظام منتخب ملت فلسطين مشخص و مستقر شود.
مقام معظم رهبري در اين همايش عظيم كه در سالن اجلاس سران در تهران آغاز شده است، با اشاره به حمايتهاي بيدريغ آمريكا و برخي دولتهاي غربي و نيز همدستي برخي منافقان جهان اسلام با اسرائيل، شكست دوباره اين رژيم در مقابل نيروهاي مقاومت را نشانه شيب تند سقوط و انحلال اسرائيل برشمردند و خطاب به همه مسلمانان و وجدانهاي بيدار تأكيد كردند: همت كنيد و با شكستن طلسم مصونيت جنايتكاران صهيونيسم، سران سياسي ـ نظامي اسرائيل را به پاي ميز محاكمه بكشانيد و به مجازاتي كه عدل و عقل حكم مي كند برسانيد تا راه جنايت براي آناني كه انگيزه و جنون جنايت دارند ناهموار شود.
حضرت آيت الله خامنه اي جنايات وحشيانه جنايتكاران صهيونيست در فجايعي نظير ديرياسين و صبرا و شتيلا تا حادثه تاريخي غزه را نشاندهنده تداوم "خوي وحشيگري و جنايت و درندگي" در سران دولت جعلي صهيونيست، برشمردند و افزودند: اين واقعيت و نيز فروريختن هيبت دروغين رژيم غاصب در مقابل موج بيداري امت اسلامي، بايد كساني را كه با توهم شكست ناپذيري صهيونيستها به سازش و تسليم و يا همزيستي مسالمت آميز با آنان دلبسته بودند به خطاي خود واقف كند و به خود آورد.
ايشان شصت سال تلاش شيطاني، گسترده و حيرت آور صهونيستها و حاميان آنها را براي حل مسئله مشروعيت اين رژيم، تلاشي ناكام و متزلزل دانستند و افزودند: صهيونيستها فلسطين را به بهانه هولوكاست غصب كردند اما عدم تحمل رسانه هاي غربي و صهيونيستي و دولتهاي حامي اسرائيل در برابر طرح سؤال و تحقيق درباره هولوكاست نشان مي دهد كه مسئله مشروعيت آنان با گذشت زمان متزلزل تر و بغرنج‌تر و پرسش افكار عمومي جهان از دليل پيدايش اين رژيم جدّيتر شده است.
رهبر انقلاب اسلامي وضع كنوني رژيم صهيونيستي را از هميشه تاريخ سياه آن وخيم‌تر خواندند و با اشاره به اعتراض بيسابقه و خودجوش ملتهاي جهان به جنايات صهيونيستها در غزه افزودند: مقاومت اسلامي در لبنان و غزه، وجدان جهان را بيدار كرده و مقاومتي جهاني عليه صهيونيزم پديد آورده كه در 60 سال گذشته هرگز تا اين حد، جدي و گسترده نبوده است.
ايشان حمايت مردم جهان از مقاومت اسلامي را عبرتي بزرگ براي دشمنان امت اسلامي و درس فرخنده اي براي امت اسلامي و به ويژه جوانان غيور خواندند و افزودند: اين حقايق نشان مي دهد كه مجاهدت در راه بازگرداندن حق، هرگز ضايع نميشود و وعده هاي خداوند قوي عزيز براي نصرت مؤمنان و مجاهدان راستين و تخلف ناپذير است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به مغلطه بزرگي كه اسرائيل را واقعيتي شصت ساله مي داند و كنار آمدن با آن را توصيه مي كند افزودند: مگر كشورهاي بالكان و قفقاز و آسياي جنوب غربي پس از هشتاد سال بي هويتي و تبديل شدن به بخشهايي از شوروي سابق، بار ديگر هويت اصلي خود را باز نيافتند؟ پس چرا فلسطين كه پاره تن جهان اسلام است نتواند بار ديگر هويت اسلامي و عربي خود را بازيابد و چرا جوانان فلسطيني كه در شمار باهوشترين و مقاومترين جوانان عربند نتوانند اراده خود را بر اين واقعيت ظالمانه فائق گردانند؟
رهبر معظم انقلاب اسلامي اين  حرف را كه تنها راه نجات ملت فلسطين، مذاكره است! مغالطه بزرگ ديگري خواندند و افزودند: آنان كه به اين بازيچه و فريب خود را دلخوش كردند چه به دست آوردند؟ آنچه آنها به عنوان حكومت خودگردان از صهيونيستها گرفتند، ماهيتي تحقير آميز و اهانت بار داشت كه با هزينه سنگينِ اعتراف به مالكيت رژيم غاصب بر تقريباً سراسر فلسطين همراه بود ضمن اينكه صهيونيستها حتي همان حكومت نيم بند و دروغين را هم با بهانه هاي واهي زير پا لگد كوب كردند و با پاشيدن تخم كينه در ميان گروههاي فلسطيني آنها را به جان يكديگر انداختند.
ايشان در همين زمينه افزودند: البته همين دستاورد ضعيف هم فقط به بركت جهاد مجاهدان و مقاومت مردان و زنان فلسطين بود چرا كه اگر انتفاضه ها رخ نمي داد صهيونيستها حتي به حكومت تحقير آميز و اهانت بار دولت خودگردان هم تن نمي دادند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به حمايت بي قيد و شرط آمريكا از رژيم صهيونيستي خاطر نشان كردند: حتي رئيس جمهور جديد آمريكا هم كه با شعار تغيير در سياستهاي دولت بوش بر سر كار آمده با تكرار همان كژ راهه دوران بوش، از تعهد بي قيد و شرط به امنيت اسرائيل سخن مي گويد و در واقع از تروريسم دولتي و قتل عام مردم فلسطين دفاع مي كند بنابراين آيا در مسئله فلسطين مذاكره با آمريكا و يا انگليس معنايي دارد؟
حضرت آيت الله خامنه اي، عملكرد سازمان ملل و شوراي امنيت را در شصت سال مسئله فلسطين، آزموني رسوا كننده خواندند و افزودند: به همين علت مذاكره با مجامع وابسته به سازمان ملل هم، رويكردي عقيم و بي نتيجه است.
رهبر انقلاب اسلامي ايستادگي و مقاومت را در پرتو «توحيد كلمه و كلمه ي توحيد» تنها راه نجات فلسطين برشمردند و خاطرنشان كردند: گروههاي مجاهد و مردم مؤمن فلسطين و «دولتها و ملتهاي مسلمان در سراسر جهان» دو ركن اساسي مقاومت و نجات فلسطينند و اگر وجدانهاي بيدار بويژه عالمان ديني، روشنفكران و نخبگان سياسي و دانشگاهي در هر نقطه عالم به ياري مظلوم بشتابند دستگاه استكبار همچنانكه در روزهاي پرشكوه مقاومت غزه ديديم در برابر طوفاني از انديشه و احساس و عمل قرار خواهد گرفت و با شكسته شدن طلسم شيطاني غصب فلسطين، فوري ترين مسئله جهان اسلام يعني فلسطين، با انرژي عظيم امت اسلامي حل خواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر ضرورت محاكمه سران جنايتكار سياسي و نظامي رژيم صهيونيستي افزودند: اگر امت اسلامي پس از فاجعه آفريني صهيونيستها در جنگ سي و سه روزه لبنان، مسئله به خاك و خون كشيده شدن مردم افغانستان و جنايات اشغالگران در عراق، محاكمه جنايتكاران را به طور جدي مطالبه مي كرد، اكنون شاهد كربلاي غزه نبوديم.
حضرت آيت الله خامنه اي با ابراز تأسف عميق از بي اعتنايي كامل برخي دولتها و سياستمداران جهان به مسائل اخلاقي و بشري افزودند: امت بزرگ اسلامي كه امروز به بركت بيداري اسلامي داراي قدرت عظيمي است از اين تجربه ها درس مي گيرد و باور مي كند كليد حل مشكلات فراوان كشورهاي اسلامي تنها در دست همت و يكپارچگي اين مجموعه شگرف است.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به سخنان كساني كه مي گويند مسئله فلسطين، مسئله اي عربي است افزودند:  اگر منظور از اين سخن، ابراز احساسات پرشورتر و تمايل بيشتر اعراب به خدمت و مجاهدت در قضيه فلسطين است ما اين مسئله را تبريك مي گوييم اما اگر عربي بودن مسئله فلسطين به معناي بي توجهي به نداي ياري خواهي مردم مظلوم فلسطين و همكاري با دشمن غاصب است هيچ مسلماني و نيز هيچ عرب غيور و با وجداني اين سخن را نمي پذيرد.
حضرت آيت الله خامنه اي كمك همه جانبه به مردم فلسطين و حمايت كامل از آنان را براي همه مسلمانان، واجب كفايي اعلام كردند و افزودند: دولتهايي كه به ايران و برخي از كشورهاي مسلمان به علت كمك به فلسطين انتقاد مي كنند بهتر است خودشان به حمايت از فلسطين برخيزند تا تكليف از ديگران ساقط شود و اگر همت و شجاعت اين كار را ندارند لااقل به جاي كارشكني، قدرشناس اقدامات مسئولانه و شجاعانه ديگران باشند.
ايشان در بخش پاياني سخنانشان در كنفرانس بين المللي حمايت از فلسطين در تشريح راهكار جمهوري اسلامي ايران براي حل مشكل فلسطين اعلام كردند: پيشنهاد ما كه كاملاً منطبق بر مردمسالاري است برگزاري همه پرسي با حضورهمه صاحبان حق در سرزمين فلسطين اعم از مسلمان، مسيحي و يهودي و نيز همه آوارگان فلسطيني است تا ساختار نظام منتخب ملت فلسطين مشخص و مستقر شود.
ايشان تأكيد كردند: اگر دنياي غرب اين راه حل را نپذيرد، پايبند نبودنش به دموكراسي افشا مي شود همانگونه كه نپذيرفتن دولت حماس كه نتيجه انتخابات مردمي كرانه باختري و غزه است، نشان داد كه مدعيان غربي، دموكراسي را تا جايي مي پذيرند كه منطبق با خواسته آنان باشد.
حضرت آيت الله خامنه اي بازسازي غزه را از فوري ترين مسائل فلسطين دانستند و خاطرنشان كردند: دولت حماس كه منتخب اكثر قاطع فلسطينيان است و حماسه مقاومتش در غزه، درخشانترين نقطه تاريخ صدساله اخير سرزمين فلسطين است، بايد مركز همه فعاليتهاي مربوط به بازسازي غزه باشد و شايسته است برادران مصري نيز راه كمك را باز كنند تا همه كشورها و ملتهاي مسلمان به وظايف خود در اين مسئله مهم عمل كنند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /