پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار هزاران نفر از معلمان و كارگران در تقارن هفته وحدت با روز معلم و روز كارگر

رهبر معظم انقلاب اسلامى صبح امروز در ديدار هزاران نفر از معلمان و كارگران، با تأكيد بر لزوم رسيدگى به مسائل معيشتى اين دو قشر ارزشمند جامعه افزودند: معلمان و كارگران، سازندگان و اداره كنندگان حقيقى جامعه اند و مهمتر از همه مسائل، احقاق حقوق انسانى و تجليل حقيقى از شرف و كرامت بسيار والاى اين دو قشر است.
حضرت آيت الله خامنه اى با تبريك ايام فرخندۀ "هفته وحدت، روز معلم و روز كارگر" خاطرنشان كردند: براساس فرهنگ اسلامى، همه مردم بايد با درك جايگاه حقيقى "تعليم و تربيت و كار و كارگرى" خود را مديون معلمان و كارگران بدانند چرا كه معلم بزرگترين كار عالم طبيعت يعنى پرورش انسانهاى سازنده، فرزانه، آگاه و مفيد را انجام مى دهد و كارگر نيز با تلاش و سازندگى و توليد، مسؤوليت مهمترين بخش حركت جامعه را برعهده دارد.
ايشان توجه كامل سياستگذاران، قانونگذاران و برنامه ريزان كشور را به نقش تعيين كننده معلم و كارگر، زمينه ساز احقاق حقوق مادى و انسانى اين دو قشر، خواندند و افزودند: بايد بگونه اى عمل كرد كه كارگر و معلم، واقعاً احساس شرف و كرامت و حرمت كنند.
حضرت آيت الله خامنه اى رسيدگى به حقوق كارگران را در چارچوب امكانات دولت، ضرورى برشمردند و افزودند: بايد مسائل كارگرى را با واقع بينى و حكيمانه مورد رسيدگى قرار داد تا هم كارگران از امنيت شغلى و حقوق حقه خود برخوردار شوند و هم سرمايه گذاران از استخدام كارگر، احساس وحشت نكنند.
ايشان، نظام اسلامى را حقيقتاً مديون معلمان و كارگران خواندند و با اشاره به تلاشهايى كه از اول انقلاب براى جدا كردن اين دو قشر از نظام اسلامى صورت گرفته است افزودند: دشمنان و عوامل آنها همچون 25 سال اخير امروز هم سعى مى كنند با بزرگنمايى نقطه ضعفها و مسائل گله آميز، اين دو قشر مؤمن و علاقمند و خدمتگزار را در مقابل انقلاب و نظام قرار دهند اما با هوشيارى معلمان و كارگرانِ آگاه مؤمن و نجيب كشور، همچون گذشته در اين كار ناموفق خواهند بود.
ايشان، جامعه معلمان را جامعه اى خوشنام خواندند و خاطرنشان كردند: در موقعيتى كه كشور به شتاب گرفتن در عرصه هاى تعليم و تربيت و تحقيق نيازمند است دشمن و عواملش با توطئه چينى و تحريك، درصددند در دانشگاهها و مدارس ما اختلال ايجاد كنند اما موفق نمى شوند چرا كه معلمان، قدر خوشنامى خود را مى دانند و اجازه نمى دهند بيگانگان آنها را درمقابل اولياء دانش آموزان و در واقع در مقابل ملت قرار دهند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى همچنين با تجليل از شخصيت عظيم شهيد آيت الله مرتضى مطهرى افزودند: مطهرى انصافاً معلم بزرگِ ديروز و امروز و فرداى كشور است و مفهوم حقيقى معلمى و كارگرى در زيباترين شكل خود، در شخصيت اين متفكرِ دين شناس و با اخلاص و پر كار تبلور يافته بود
حضرت آيت الله خامنه اى در بخش ديگرى از سخنانشان به اقدامات سركوبگرانه دولت امريكا در عراق و رژيم صهيونيستى در فلسطين اشاره كردند و افزودند: باند حاكم بر امريكا با صحنه گردانى صهيونيستها، با ارائه طرح خاورميانه بزرگ درصدد بلعيدن اين منطقه ثروتمند جهان است اما اين لقمه گلوگير برخلاف تصور مستكبران، آنها را از پاى در خواهد آورد.
ايشان حمايت گستاخانه دولت امريكا از ترور فلسطينى ها از جمله شيخ احمد ياسين و رنتيسى را از نشانه هاى آشكار دروغگويى امريكايى ها در مبارزه با تروريسم برشمردند و افزودند: دولت امريكا در حمايت از شارون جنايتكار، مى گويد اسرائيل با ترور فلسطينى ها، از خود دفاع مى كند اما اين، همان منطقِ غيرقابل قبول همه ديكتاتورهاى تاريخ است كه جناياتشان را به اسم دفاع از خود توجيه مى كردند.
مقام معظم رهبرى مخالفت افكار عمومى جهان با حمايت امريكا از ترور فلسطينى ها را نشانه ضعف حقيقى و افول رژيم امريكا ارزيابى كردند و افزودند: هنگامى كه يك نظام سياسى، استدلال قانع كننده اى براى اقدامات و مواضع خود نداشته باشد، حقانيت سياسى اش را از دست داده و رو به افول گذاشته است و حكومت امريكا نيز در همين راه حركت مى كند و مردم دنيا نابودى اين رژيم استكبارى را شاهد خواهند بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى سخنان اخير بوش را در مورد اهميت نفت عراق براى امريكا، نشان دهنده تلاش دولت امريكا براى آرام كردن افكار عمومى امريكا درباره اشغال عراق دانستند و افزودند: رئيس جمهور امريكا با اين كار، هدف حقيقى خود يعنى تسلط بر منابع نفتى عراق و تأمين منافع كمپانى هاى صهيونيستى را آشكار كرد ضمن آنكه واقعيات جارى در عراق هم نشان مى دهد كه شعارهاى امريكايى ها در دفاع از حقوق بشر، آزادى و دمكراسى، ادعايى دروغين است.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به ناتوانى امريكا و انگليس در توجيه حضور نظامى خود در عراق افزودند: اشغالگران، همچون گرگى كه در تله بدام افتاده، در عراق گرفتار شده اند و مانند صهيونيستها، مردم را سركوب مى كنند اما سرانجام، قدرتِ مظلوميت ملت عراق و ملت فلسطين بر قدرتِ ظالم امريكا و صهيونيستها غلبه خواهد كرد.
ايشان دشمنى عميق امريكا با نظام اسلامى را يادآورى كردند و افزودند:آنچه باعث جلوگيرى از اقدامات مستكبران شده است ترس آنها از بنده و ديگر مسؤولان كشور نيست بلكه ترس مستكبران از ملت مؤمن، هوشيار و هميشه در صحنه ايران است كه با حمايت از نظام اسلامى، همچون سد مستحكمى در برابر هرگونه توطئه ايستادگى كرده و مى كند.
حضرت آيت الله خامنه اى همچنين با اشاره به برگزارى دور دوم انتخابات مجلس در برخى حوزه ها در روز جمعه، به واجدان شرايط رأى دادن در اين حوزه ها، تأكيد كردند با كمال جديت در انتخابات شركت كنند تا اين حضور گسترده نشانه اى از حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات باشد.
در ابتداى اين ديدار آقاى حاجى وزير آموزش و پرورش، تلاش معلمان و كارگران را زمينه ساز تحقق چشم انداز روشن 20 ساله كشور برشمرد و افزود: تأمين نيازهاى معيشتى، تجليل حقيقى از معلمان، ارتقاى علمى و افزايش انگيزه هاى شغلى فرهنگيان در دستور كار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد. آقاى خالقى وزير كار و امور اجتماعى نيز در گزارشى تحقق عدالت اجتماعى - واقعى تر كردن دستمزدها - واگذارى سهام به كارگران و حفظ كرامت كارگران را از مهمترين اهداف دولت برشمرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /