پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار مسؤولان آموزش و پرورش سراسر كشور

حضرت آيت اللَّه خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار مسؤولان و رؤساى آموزش و پرورش سراسر كشور، هدف از تعليم و تربيت در مكتب اسلام را پرورش انسان مطلوب برشمردند و با تأكيد بر اينكه با پرورش چنين انسان هائى، جامعه از عدالت، آرامش و صلح، و صدق و راستى بهره مند خواهد شد، تصريح كردند: اين وظيفه سنگين و خطير بر عهده آموزش و پرورش است.
ايشان با تأكيد بر اينكه كار آموزش و پرورش مهم ترين كار در كشور است افزودند: فاصله ميان ماده خام نيروى انسانى كه همان كودك مى باشد با محصول عالى آن كه بايد يك انسان انديشمند، فرزانه و عارف باشد، بسيار زياد، و نقش آموزش و پرورش در اين مسير فوق العاده مهم است.
مقام معظم رهبرى با تأكيد بر اينكه انسان مطلوب مورد نظر اسلام علاوه بر پيشرفت در عرصه هاى مادى بايد داراى ويژگيهاى معنوى از جمله آراستگى روح، پايبندى به اخلاق و عدالت، علاقه مندى به كمال معنوى و حركت در اين مسير باشد، خاطرنشان كردند: آموزش و پرورش براى رسيدن به اين اهداف والا و ارتقاء علمى معلمان و دانش آموزان بايد از همه ابزارها و شيوه هاى جديد بهره جويد.
ايشان وضعيت كنونى جهان را نتيجه تفكر مادى و سرمايه دارى و غلبه منطق زور و منزوى بودن ارزشهاى معنوى دانستند و تأكيد كردند: براساس اين تفكر، در دنياى امروز ادعاى پيروى از قانون، نظم، عدالت و حقوق بشر مى شود اما در وراى اين شعارها، بدترين خشونت ها جايز شمرده مى شود و نفاق و دو روئى محور قرار مى گيرد.
حضرت آيت اللَّه خامنه اى در بيان اهميت تعليم و تربيت در پرورش نسل آينده افزودند: آمريكا برغم تمام امكانات مادى، تبليغاتى، نظامى و سياسى براى رسيدن به اهداف خود، به برخى كشورهاى منطقه براى تغيير كتابهاى درسى فشار مى آورد و اين نشانگر نقش تعليم و تربيت است كه قدرتهاى بزرگ نيز در خصوص آن متمركز شده اند.
ايشان با اشاره به برخوردارى آموزش و پرورش از عناصر فكرى و دينى خوب و خدمات ارزشمند معلمان در مقاطع مختلف، بر لزوم همه جانبه نگرى در عرصه تعليم و تربيت تأكيد كردند و افزودند: بايد ضمن برطرف كردن خلاء بخش پرورشى در آموزش و پرورش، در خصوص تربيت معلم، تقويت عناصر دينى و فكرى، كمك به مدارس خوب، و اداره صحيح مدارس، بيش از پيش تلاش شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى مسائل مادى را بخشى از نيازهاى مختلف آموزش و پرورش دانستند و تصريح كردند: علاوه بر مسائل مادى، ارتقاء جايگاه و منزلت معلمان و مديران مدارس بايد مورد توجه جدى قرار گيرد و زمينه همكارى بيشتر اولياء با مدارس نيز فراهم شود.
در اين ديدار پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، آقاى حاجى وزير آموزش و پرورش در گزارشى از بيست و دومين نشست رؤساى آموزش وپرورش سراسر كشور گفت: اتخاذ روشهاى علمى براى تحقق اهداف سند چشم انداز بيست ساله كشور، بهبود كيفيت و ارتقاء مهارت هاى علمى وشغلى معلمان، بهسازى و آموزش نيروى انسانى، توسعه آموزش در مناطق محروم و بررسى شيوه هاى جديد آموزش از جمله محورهاى مورد بحث در اين نشست بوده است.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /