پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار با معلمان كرمان : تاكيد بر لزوم تكريم و ارتقاي منزلت و جايگاه معلمان

حضرت آيت الله خامنه اي عصر امروز در سالروز شهادت معلم شهيد استاد مطهري و روزگراميداشت مقام معلم در جمع هزاران نفر از فرهنگيان استان كرمان، جامعه معلمان را شكل دهنده آينده كشور وهويت نسل جوان خواندند.
در ابتداي اين ديدار 11 نفر از معلمان و مديران به طرح ديدگاهها و خواسته هاي خود پرداختند. در سخنان آقايان غلامرضا مهدوي – ابوالقاسم نصراللهي – رضا شريفي يزدي – خانم گنجعلي خاني – آقايان مهدي نزهتي - احمد سلجوقي نژاد – هدايت الله صادقي – صادق هليل رودي – محمد علي بني اسدي – مجيد اسلام پناه و محمد اسدي كشكوئيه بر اين نكات تاكيد شد ضرورت توجه به پژوهش در نظام آموزشي كشور – فراهم شدن امكانات تحصيلات تكميلي براي فرهنگيان – رسيدگي به مشكلات معيشتي معلمان و فرهنگيان – در نظر گرفتن تسهيلات ويژه براي خانمهاي معلم از جمله كاهش ميزان تدريس هفتگي و كاهش سن بازنشستگي – رسيدگي به مسائل و مشكلات مادي و درماني معلمان بازنشسته – تقويت علمي نيروي انساني – غني سازي محتوايي نظام آموزشي – برنامه ريزي و تلاش براي ارتقاي جايگاه و منزلت اجتماعي معلمان – افزايش تعداد مدارس شبانه روزي ويژه دانش آموزان عشاير – اجراي طرح نظام هماهنگ پرداخت در آموزش و پرورش – انتقاد از حذف معاونت امور تربيتي و توجه به شايسته سالاري در انتصابات آموزش و پرورش – توجه به جنبش نرم افزاري در سطوح مختلف آموزشي و زمينه سازي براي تحقق اهداف چشم انداز 20 ساله در عرصه آموزش و پرورش در اين ديدار پس از طرح ديدگاهها و خواسته هاي معلمان – رهبر معظم انقلاب – اين جلسه را نمادي از احترام عميق رهبري به قشر معلم و فرهنگي دانستند و با اشاره به پيگيري ديدگاههاي مطرح شده در جلسه افزودند: مسؤولان دولتي بايد در حد امكانات براي حل مشكلات معيشتي اين قشر و ديگر خواسته هاي آنان تلاش كنند.
ايشان اعتقاد نظام اسلامي به تعليم و تربيت را اعتقادي عميق – بنياني و ايدئولوژيك خواندند و افزودند: برخي احزاب و گروههاي سياسي براي اهداف كوتاه مدت خود به معلمان توجه مقطعي مي كنند اما نگاه نظام به جامعه فرهنگيان سياسي نيست بلكه ما معتقديم هيچ تحولي در جامعه صورت نمي گيرد مگر اينكه معلمان و دستگاه تعليم و تربيت در آن نقش اساسي داشته باشند.
ايشان نقش معلمان را در مواردي پرمعناتر از نقش خانواده دانستند و افزودند: اگر بدنبال تربيت نسلي برخوردار از اعتماد به نفس – انضباط اجتماعي – مسؤوليت پذير – با كفايت – متدين – فداكار و با پشتكار هستيم كليد تحقق اين هدف بسيار مهم در دست آموزش و پرورش است.
حضرت آيت الله خامنه اي توجه دولت به مسائل معيشتي معلمان را ضروري خواندند و خاطرنشان كردند: البته اين مشكلات نبايد در تعهد – بيداري و احساس مسؤوليت معلمان – اثر منفي بگذارد.
رهبر معظم انقلاب با تاكيد بر لزوم تكريم و ارتقاي منزلت و جايگاه معلمان افزودند: تكريم حقيقي و ارتقاي جايگاه اجتماعي معلمان هنگامي محقق مي شود كه جامعه معلمان نقش بسيار اساسي خود را در روند سرنوشت آينده كشور ايفا نمايد بنابراين فرهنگيان در ارتقاي جايگاه خود – نقش مهمي بر عهده دارند.
ايشان تصميم گيري سليقه اي و فردي در نظام آموزش و پرورش را مضر خواندند و افزودند: تصميمات اين بخش بايد پخته و سنجيده باشد كه براي دسترسي به اين هدف – تشكيل يك اتاق فكر و يك مركز انديشمند در آموزش و پرورش ضروري است.
حضرت آيت الله خامنه اي تربيت نسلي متدين و آگاه را مهمترين وظيفه جامعه معلمان برشمردند و خاطرنشان كردند: آباداني كشور – پيشرفت مادي و معنوي جامعه و دستيابي به رتبه اول منطقه اي كه در سند چشم انداز 20 ساله پيش بيني شده است در سايه تعميق ايمان و افزايش انگيزه هاي ديني جامعه و بويژه نسل جوان امكان پذير است كه معلمان در اين زمينه نقشي اساسي برعهده دارند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /