پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

حكم تنفيذ نهمين دوره رياست جمهورى

حضرت آيت الله خامنه اي در حكم تنفيذ رياست جمهوري آقاي محمود احمدي نژاد، حضور حداكثري مردم در عرصه انتخابات و نزديك به شصت ميليون راي در دو مرحله از انتخابات را جهاد بزرگ ملت ايران با مستكبران مداخله جو و سيلي ملت ايران بر گونه ي دشمنان مردم سالاري اسلامي و تجلي عزم و نشاط و سرزندگي ملت ايران دانستند و تصريح كردند: انتخابات نهم جلوه اي از اعتصام ملت ايران به حبل الله بود.

متن حكم تنفيذ رياست جمهوري آقاي احمدي نژاد به اين شرح است:



بسم الله الرحمن الرحيم

خداي حكيم قدير را سپاس مي‌گويم كه با توفيق و هدايت خود، ملت ايران را در آزمون شكوهمندي ديگر، كامياب و مفتخر ساخت و نهمين انتخابات رياست جمهوري، مايه‌ي عزت و افتخار ايران اسلامي گشت.

حماسه‌ي ملت بزرگ ما در انتخابات نهم، پديده‌اي شگفت‌انگيز بود. حضور حداكثري مردم در عرصه‌ي انتخاب و نزديك به شصت ميليون رأي را در دو مرحله به ميدان اين مسابقه‌ي پربركت آوردن جهاد بزرگ اين ملت بود با مستكبران مداخله‌جو كه در محاسبه‌ي شيطاني خود، مردم را بي‌تفاوت، جمهوري اسلامي را بي‌پشتوانه و انقلاب و امام را به غربت افتاده، مي‌پنداشتند. ملت ايران اين خواب و خيال را باطل كرد. انتخابات نهم سيلي ملت ايران بر گونه‌ي دشمناني بود كه مردمسالاري برخاسته از ايمان اسلامي را برهم‌زننده‌ي جادوي تبليغاتشان بر ضد اسلام مي‌دانند و درخشش اين ستاره را بر پيشاني نظام اسلامي برنمي‌تابند.

ايران اسلامي عزم و تصميم خود، نشاط و سرزندگي خود، و حضور پرمعنا و مبارك خود را يكبار ديگر به رخ مستكبران كشيد و شيطان بزرگ را يكبار ديگر ناكام ساخت.

انتخابات نهم جلوه‌اي از اعتصام ملت ايران به حبل‌الله بود.

مردمسالاري اسلامي به بركت انقلاب و امام كبير ما، به ما آموخته است كه حضور مردمي در عرصه‌ي گزينش مديران كشور‌، عامل حراست از اقتدار ملي و حصاري مستحكم در برابر استيلاطلبي بيگانگان و دستاويزي مطمئن براي جلوگيري از لغزش و انحراف مديران است. ملت ايران درس مردمسالاري را از اسلام فراگرفته و از بن دندان، مؤمن و متعهد به آن است، موانع اين راه را با مجاهدت خويش، هموار كرده و سند آن را با خون عزيزترين جوانانش، به امضاء رسانده است.

اكنون به بركت الطاف كريمانه‌ي حضرت حق – جلت الائه – و دعاي مستجاب حضرت ولي الله الاعظم روحي فداه، همت مردم عزيز، دور تازه‌ئي از مديريت را در كشور ما رقم زده و ميدان را براي تلاشي نو و مديراني تازه‌نفس، گشوده است.

ملت ما با اكثريتي قاطع، شخصيتي انقلابي و دانشمند و مديري شايسته و كارآزموده و داراي سوابق مجاهدت صادقانه در صحنه‌هاي گوناگون را، به رياست جمهوري برگزيده است. سخن صريح و قاطع و صادقانه‌ي ايشان در تعهد به خدمتگزاري و رفع محروميت و مبارزه با فساد، و لحن افتخارآميز ايشان در پايبندي به اسلام و آرمان‌هاي انقلاب، كه با منش مردمي و ساده‌زيستي همراه بود، دلها و آراء مردم را متوجه ايشان كرد و مسووليت مهم رياست جمهوري را بر دوش ايشان نهاد.

اينجانب ضمن تبريك به ملت شريف و آزاده، راي آنان را تنفيذ و جناب آقاي دكتر محمود احمدي‌نژاد را به رياست جمهوري اسلامي ايران منصوب مي‌كنم. بديهي است كه راي ملت و تنفيذ اينجانب تا هنگامي است كه ايشان به تعهد خود و صراط مستقيمي كه تاكنون در آن حركت كرده‌اند يعني راه اسلام و آرمان‌هاي نظام اسلامي و دفاع از حقوق ملت و ايستادگي در برابر مستكبران و زورگويان پايبند باشند كه به توفيق الهي همواره چنين خواهد بود انشاء الله.

رييس جمهور محترم را به توكل به خداوند قادر و اغتنام فرصت زودگذر و اخلاص در عمل و به كارگيري همه‌ي توان خود و بهره‌گيري از ظرفيت عظيم انساني كشور در راه دستيابي به هدف‌هاي والائي كه اعلام كرده‌اند، توصيه مي‌كنم و كمك و هدايت الهي را براي ايشان و همه‌ي مسوولان كشور مسالت مي‌نمايم.

والسلام عليكم و رحمه الله

سيد علي خامنه‌اي

12 مرداد 1384
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /