پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

رهبر معظم انقلاب در ديدار مسوولان نظام و سفراي كشورهاي اسلامي:

دشمن بداند كه تكبر و توقعات بيجا در مقابل ملت ايران راه به جايی نمی برد/ تحقق وعده ياری پروردگار نيازمند مجاهدت، حركت و خطرپذيری است

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز(دوشنبه) در خجسته سالروز عيد مبعث پيامبر عظيم الشأن اسلام، در ديدار مسئولان نظام، سفيران و نمايندگان كشورهاي اسلامي و جمعي از خانواده هاي معظم شهدا تأكيد كردند: از ميان رشته هاي بيشمار نور بعثت، جامعه بشري امروز به 2 مسئله نياز مبرم دارد: يكي «برانگيخته شدن فكر و انديشه» و ديگري «تهذيب اخلاق».
رهبر انقلاب اسلامي با تبريك عيد بزرگ مبعث به ملت عزيز ايران و امت اسلام افزودند: رويكرد پرطراوت ملتهاي مسلمان به دين محمدي (ص) نشان مي دهد ملتها در سايه تجربه هاي متمادي دريافته اند كه مكتبهاي مادي شرقي و غربي، در برآوردن نيازهاي حقيقي بشر، ناتوان و عقيمند و فقط تعاليم بعثت مي تواند بشر را به سعادت و پيشرفت واقعي برساند.
حضرت آيت الله خامنه اي، ريشه مشكلات جامعه بشري را دوري از دو مسئله اساسي بعثت يعني: «فكر و انديشه» و «تزكيه نفس» دانستند و افزودند: نجات انسان از گرفتاريها و ضعفهاي اخلاقي، هدف بزرگ بعثت است كه تحقق آن، زمينه ساز حل مشكلات اساسي ملتهاست.
رهبر انقلاب اسلامي احياي نيروي خرد و تفكر را از ديگر اهداف اساسي و مهم بعثت پيامبران برشمردند و افزودند: جامعه بشري، امروز بشدت نيازمند انديشيدن، خردورزي، تفكر و ريشه يابي مشكلاتي است كه از هر سو ملتها را احاطه كرده است.
ايشان با يادآوري مرگ آفريني و ظلم آشكار قدرتهاي زورگو در برخي كشورهاي منطقه، افزودند: در نگاه سياه ستمگران جهاني، «بشر» اصولاً جايي و جايگاهي ندارد همچنانكه در قضيه مشكلات اقتصادي كشورهاي غربي نيز دنيا شاهد است كه قدرتهاي مسلط در پي حل مشكلات صاحبان بانكها و كمپاني هاي سرمايه داري هستند نه حل مشكلات مردم.
حضرت آيت الله خامنه اي، با دعوت مجدد از ملتها براي تفكر در اين واقعيات آشكار، خاطرنشان كردند: منشأ همه اين مشكلات، تسلط نظام سلطه بر جهان و وجود دو قطب سلطه گر و سلطه پذير است كه راه حل آن نيز، خروج ملتها از موضع سلطه پذيري و بي تحركي است.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تلاش بي وقفه زورگويان جهاني براي كنترل و منحرف كردن انقلابهاي ملتهاي منطقه افزودند: ملتها با تكيه بر گنجينه خدادادي تفكر و خرد، و حسن ظن به وعده هاي نصرت پروردگار، روي پاي خود بايستند و با مقاومت در برابر سلطه گران، سرنوشت خويش را رقم بزنند.
ايشان، عزت و اقتدار ملت بزرگ ايران را نمونه روشني از نتايج ايستادگي و مجاهدت خواندند و با اشاره به همدستي زورگويان جهاني براي مقابله با جمهوري اسلامي افزودند: در 33 سال گذشته ملت فهيم و كشور عزيز ما، بي وقفه در معرض توطئه همه قدرتهاي جهاني بوده است تا شايد اين نمونه زنده ايستادگي و پيشرفت، در چشم ديگر ملتها، الگو نشود اما به فضل الهي، تلاش همه سلطه گران براي خارج كردن ملت ايران از صحنه، اين بار نيز قطعاً و يقيناً ناكام خواهد ماند.
حضرت آيت الله خامنه اي، تحقق وعده هاي ياري پروردگار را نياز مجاهدت، حركت و خطرپذيري دانستند و با استناد به آيات قرآني افزودند: صرف مؤمن بودن براي تحقق وعده پيروزي، كافي نيست بلكه مجاهدت و صبر مي خواهد.
ايشان به دشمنان نظام تأكيد كردند: از تجربه هاي ناكام مقابله با ملت مجاهد و صبور ايران درس بگيرند و بدانند كه تكبر، خود بزرگتر بيني و توقعات بيجا، در مقابل ملتي كه ايستادگي و وحدت را از قرآن آموخته و خود را شناخته است راه به جايي نمي برد.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به سياست دشمنان اسلام براي ترساندن شيعه و سني از يكديگر وحدت را نياز مبرم دنياي اسلام برشمردند و با انتقاد شديد از تفرقه انگيزي برخي عناصر افزودند: كساني كه اصلاً اسلام را قبول ندارند و تشيع و تسنن را اصولاً نمي شناسند براساس خواست سرويسهاي جاسوسي سلطه گران، از توسعه تشيع ابراز نگراني مي كنند و آتش تفرقه مي افروزند.
حضرت آيت الله خامنه اي در پايان سخنانشان، ملتهاي مسلمان را به خردورزي و اتحاد و ايستادگي توصيه و ابراز اميدواري كردند در پرتو عنايات پروردگار، امت اسلام بر دشمنان پيروز و اهداف بعثت كاملاً محقق شود.
در آغاز اين ديدار كه رئيس جمهور، رئيس مجلس، رئيس قوه قضاييه و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در آن حضور داشتند آقاي احمدي نژاد با تبريك عيد بعثت نبي گرامي اسلام گفت: بشر، امروز بيش از هر زمان ديگر، به معارف الهي و پيامهاي بعثت پيامبر خاتم نيازمند است.
رئيس جمهور با اشاره به اثبات ناتواني قدرتهاي مادي در تأمين نيازهاي جامعه بشري گفت: براساس وعده هاي مبارك الهي، و در پرتو آگاهي و مجاهدت ملتها، بساط مستكبران و صهيونيستها حتماً برچيده و راه براي صلح و آرامش و سعادت و پيشرفت بشر گشوده خواهد شد. 

کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /