پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

رهبر معظم انقلاب در ديدار نخست وزير سوريه:

ارسال پول و سلاح برای مخالفان سياستهای دولتهای اروپايی، شرايط مشابه سوريه را در اين كشورها ايجاد خواهد كرد

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز (جمعه) همچنين در ديدار نخست وزير سوريه وهيأت همراه، عامل اصلي و پشت پرده قضاياي دردآور سوريه را امريكا و رژيم صهيونيستي دانستند و تأكيد كردند: جنبش عدم تعهد قطعاً بيش از امريكا، ناتو و برخي كشورهاي اروپايي، حق ورود سياسي به مسائل سوريه را دارد.
ايشان ادامه وضعيت كنوني سوريه و كشتار مردم اين كشور را غيرقابل قبول خواندند و افزودند: مقصر اصلي در قضاياي سوريه كساني هستند كه زمينه ارسال سيل گونه سلاح به داخل سوريه و حمايت مالي از گروههاي بي مسئوليت را بوجود آورده اند.
رهبر انقلاب اسلامي،‌دادن سلاح به گروههاي مخالف در هر كشوري و حمايت مالي و تبليغاتي از آنها را زمينه ساز بوجود آمدن شرايطي همچون سوريه دانستند و تأكيد كردند: اگر امروز به مخالفان سياستهاي دولتهاي اروپايي نيز كه اقدام به برپايي تظاهرات مي كنند، پول و سلاح داده شود، قطعاً وضعيت كنوني سوريه در اين كشورها نيز بوجود خواهد آمد.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اينكه دولت سوريه، در قضاياي كنوني مورد ظلم واقع شده است، افزودند: دولت سوريه بايد ضمن گرفتن هرگونه بهانه از مخالفان و بهانه جويان و ادامه اصلاحات سياسي، واقعيت شرايط و پشت پرده توطئه در سوريه را براي افكار عمومي ملتهاي عرب تشريح و افشاء كند.
در اين ديدار آقاي وائل نادر الحلقي نخست وزير سوريه ضمن قدرداني از مواضع جمهوري اسلامي ايران و ابلاغ سلام آقاي بشار اسد رئيس جمهور سوريه، گزارشي از آخرين وضعيت اين كشور ارائه كرد.
آقاي الحلقي با تأكيد بر لزوم فعال شدن جنبش عدم تعهد در موضوع سوريه گفت: دولت سوريه مصمم به مقابله با گروههاي تروريستي و پاكسازي مناطق مختلف از اين گروهها و همزمان ادامه اصلاحات سياسي و گفتگوهاي ملي است.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /