پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار پرشور دهها هزار نفر از مردم انقلابى و متدين آمل و مناطق اطراف

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى، در جمع پرشور دهها هزار نفر از مردم انقلابى و متدين آمل و مناطق اطراف، با تأكيد بر لزوم هوشيارى ملت ايران در مقابل دشمنان انقلاب، تأكيد كردند: وحدت كلمه و استفاده از راهنماييهاى اسلام و قرآن، دو شرط اصلى ادامه حركت پويا و بالنده انقلاب است.
مقام معظم رهبرى، از شهر آمل به عنوان پايگاه ولايت و فرهنگ درخشان اسلام و تشيع ياد كردند و فرمودند: امل، از معدود مناطقى است كه مردم آن توانستند اسلام را از خاندان پيامبر، بدون واسطه دريافت كنند و خاندان پيامبر نيز در اين منطقه، با تكيه بر مردم توانستند پرچم اسلام و معارف زلال قرانى را برافرازند.
حضرت آيت الله خامنه اى با تجليل از علما و بزرگانى كه از منطقه آمل برخاسته اند، از آيت الله حسن زاده املى و آيت الله جوادى املى به عنوان دو تن از ستارگان درخشان اين منطقه نام بردند و با اشاره به سابقه درخشان مردم آمل در دوران انقلاب و دفاع مقدس، اظهار داشتند: مردم آمل در مقابل ضد انقلابى كه تصور مى كرد مى تواند عَلَم مبارزه با انقلاب را در اين منطقه بردارد، ايستادند و اين شهر را به شهر هزار سنگر و سنگر دفاع از اسلام و انقلاب تبديل كردند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با اشاره به اين كه حكومت اسلامى در ايران، هديه اى الهى است كه به واسطه بركات خاص الهى و وجود ملكوتى رهبرى فقيه، حكيم و عارف بالله، امام خمينى (ره) به اين ملت، ارزانى شد، بر لزوم هوشيارى ملت در مقابل دشمنان و شياطين تأكيد كردند و فرمودند: دشمنان انقلاب در تلاشند كه ملت ايران، دشمن اصلى خود را فراموش كند و با اين فراموشى در ميان ملت، تفرقه ايجاد كنند و آنان را با درگير كردن به مسايل و اختلافات كوچك، از دشمن غافل نمايند.
مقام معظم رهبرى تصريح كردند: ملت مستقل و آزاد، آن ملتى است كه بتواند روى پاى خود بايستد و با اراده خود و وحدت كلمه و جهتگيرى صحيح، حركت كند و ملت ايران در اين 19 سال، اينگونه بوده، و به بركت آزادى از جاذبه مغناطيسى، مضر و بيمارگونه استكبار جهانى، به دستاوردهاى بزرگى رسيده است.
حضرت آيت الله خامنه اى با تمسك به آيات قرانى، به وجود دو جريان از صدر اسلام تا كنون، يعنى جريان مبارز و مقاوم در برابر سختيها و جريان عافيت طلب و فرصت طلب اشاره كردند و فرمودند: عده اى همواره، در هنگام سختيها و شدايد در ميدان هستند و در دوران دفاع مقدس و سازندگى حضور خود را حفظ كردند و با واقع بينى و نجابت و علم، به دنبال شكوفا كردن استعدادها هستند، و در مقابل عده اى فرصت طلبند كه در هنگام مبارزه و سختيها حضور نداشتند، و اكنون در صدد ايجاد اختلاف هستند و زبانشان را به روى مؤمنان، بسيجيان و خانواده شهدا مى گشايند. البته اين عده در جامعه انقلابى ايران، بسيار اندكند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در پايان سخنانشان با تأكيد بر لزوم تدبر بيش از پيش ملت ايران، بويژه جوانان در وصيتنامه سياسى - الهى امام راحل(ره) از تمسك به اسلام و ارزشهاى اسلامى و اتحاد و اتفاق، به عنوان دو نكته درخشان اين وصيتنامه گرانبها ياد و تصريح كردند: ملت ايران لحظه اى نبايد از دشمن، غافل شود، دشمن هميشه از مرزهاى جغرافيايى نفوذ نمى كند، بلكه برخى اوقات در مرزهاى فرهنگى و عقيدتى، منافذى به وجود مى آورد و از آنها نفوذ مى كند، و اين مسأله، هوشيارى بيش از پيش مردم را طلب مى كند.
پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، حجت «اسلام والمسلمين روحانى نماينده ولى فقيه در استان مازندران، تشريف فرمايى حضرت آيت الله خامنه اى را به شهر آمل، خوش آمد گفت و بر تبعيت مردم انقلابى و مبارز استان مازندران، از مقام شامخ ولايت تأكيد كرد. همچنين حجت»اسلام ابراهيميان امام جمعه آمل، دست نوشته آيت الله حسن زاده آملى را كه به مناسبت سفر مقام معظم رهبرى به آمل، در مقدمه كتاب «انسان در عرف عرفان» نگاشته شده و به معظم له تقديم گرديد، قرائت كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /