پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جمعى از مسؤولان و كارگزاران نظام

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى در ديدار جمعى از مسؤولان و كارگزاران نظام با ايشان كه به مناسبت بعثت نبى مكرم اسلام (ص) انجام شد، ضمن سخنانى اعتماد به خدا و احكام الهى و نيز از محوريت خارج كردن منيتهاى شخصى، قومى، گروهى و سياسى را لازمه پيشبرد اقتدار اسلام، گسترش علم و ترويج فرهنگ اسلامى دانستند و بر ضرورت حركت به سمت اتحاد حقيقى در سايه احكام الهى تأكيد كردند.
رمقام معظم انقلاب در اين ديدار، آينده را بسيار روشن و درخشان توصيف كردند و فرمودند: بحمدالله نشانه ها و مژده هاى رحمت الهى به وفور ديده مى شود و نشانه ها و بشائر رحمت الهى جابجا و قدم به قدم در مسايل و آفاق گوناگون مشاهده مى شود، بنا بر اين همه ما بايد تكليف خود را به درستى تشخيص دهيم و به آن عمل كنيم تا از قافله مسابقه رحمت و نعمت الهى دور نمانيم.
حضرت آيت الله خامنه اى حركت تاريخى ملت ايران را در تحقق انقلاب اسلامى در ادامه بعثت عظيم نبوى دانستند و با بيان عوامل مؤثر در پيشرفت حيرت انگيز اسلام پس از بعثت نبى مكرم اسلام (ص) فرمودند: يقيناً يكى از عوامل پيشرفت اسلام، اعتقاد به خدا و احكام الهى بود و مؤمنين صدر اول از اعماق دل به پيام اسلام اعتقاد داشتند و اسلام را براى نجات بشر از ظلمت و جهل كافى مى دانستند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى، بى اعتنايى به بهره منديهاى مادى و بى رغبتى به زخارف دنيا را عامل بسيار مهمى در پيشرفت اسلام برشمردند و فرمودند: هدف قرار دادن منافع مادى ، اساس تمامى بدبختيهاست و تنها كسانى توانسته اند پرچم اسلام را محكم در دست بگيرند و در اين راه دشوار پايدار بمانند كه از منيتها گذشتند و منافع خود را ناديده گرفتند و امروز نيز ما از خود و ديگران انتظار داريم كه منافع خود را در رأس هدفها قرار ندهند و رسيدن به قوت و قدرت اسلامى و تعالى و كمال الهى را بر منافع خويش مقدم بدانند.
مقام معظم رهبرى حركت امام خمينى (رض) بر محور تكليف و ناديده گرفتن خويش را موجب جلب توجه ايمان، باور و محبت مردم دانستند و فرمودند: طى 20 سال گذشته در جمهورى اسلامى ايران هر جا كه تكليف و اهداف را ترجيح داديم و روح وظيفه حاكم بود ، پيش رفتيم، اما هر جا كه منيتها در دست اندركاران بروز كرد ضربه خورديم و آسيب ديديم بنا بر اين آنچه امروز براى مسؤولان نظام اسلامى در درجه اول اهميت قرار دارد، مسؤوليت عظيمى است كه انقلاب و نظام اسلامى بر دوش ما گذاشته است. امروز حجت الهى بر ما تمام شده است و ما بايد از نظامى مراقبت كنيم كه استقرار آن آرزوى تمامى مصلحين در دنياى اسلام بوده است.
حضرت آيت الله خامنه اى در پايان سخنانشان توجه مسؤولان بخشهاى مختلف نظام را به تكليف بزرگ اسلامى خود جلب كردند و فرمودند: همه ما و مسؤولان اجرايى، مشورتى، تحقيقى، تقنينى و ساير بخشهاى نظام اسلامى بايد بكوشيم تا عناصر قوت و قدرت را كه در تاريخ اسلام سراغ داريم و در زندگى خود تجربه كرده ايم، زياد كنيم و به سمت اتحاد حقيقى كه شرط آن ايمان، عشق و هدف واحد است. پيش برويم و اين همان اتحادى است كه با اختلاف نژاد و رنگ. پوست و اختلاف در سلايق سياسى، سازگارى دارد و ملت ما نيز همواره زمينه هاى آن را به وجود آورده است.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمى رئيس جمهور در سخنان كوتاهى بعثت نبى مكرم اسلام حضرت محمد بن عبدالله (ص) را به رهبر معظم انقلاب اسلامى، ملت مسلمان ايران و مسلمانان جهان تبريك گفت و آن را منشاء برانگيختگى در جان انسان و حركت بى انقطاع او به سوى كمال مطلق و نيز برانگيختگى در تاريخ بشر و حركت او به سوى استقرار عدل و داد و فضيلت در عرصه حيات اجتماعى دانست.
رئيس جمهور، انقلاب اسلامى را گامى بلند و شورانگيز در جهت بعثت پيامبر اكرم (ص) توصيف كرد و گفت: تا روزى كه ملت مسلمان ايران به اين آرمانها وفادار باشد و در سايه وحدت اصولى، اختلافات طبيعى را ابزار تكامل خود قرار دهد و تا روزى كه ميان ملت و دولت اعتماد و احترام باشد، انقلاب مسير شكوفايى و بالندگى را با سرافرازى طى خواهد كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /