پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

اقامه نماز عيد سعيد فطر به امامت مقام معظم رهبري

ملت بزرگ و خداجوى ايران به شكرانه يك ماه روزه دارى و عبادت امروز نماز عيد سعيد فطر را با شكوه هرچه تمامتر در سراسر كشور اقامه كرد. در تهران نيز انبوه بى شمار نمازگزاران مؤمن نماز عيد فطر را با معنويتى وصف ناپذير و به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامى در مصلاى بزرگ تهران اقامه كردند.
حضرت آيت الله خامنه اى در خطبه اول نماز با تبريك عيد سعيد فطر به ملت عزيز ايران و همه مسلمانان جهان ماه مبارك رمضان را قطعه اى بهشتى و فرصتى استثنايى براى شتاب گرفتن در مسير زندگى حقيقى و قرب به پروردگار خواندند و با اشاره به فراز و نشيب هاى مادى و معنوى كه در زندگى انسان بوجود مى آيد افزودند: حاصل روزه دارى و عبادات و طاعات ماه رمضان تقواست كه بايد اين ذخيره بسيار ارزشمند را براى پيمودن صحيح راه زندگى در تمامى طول سال حفظ كرد.
ايشان در خطبه دوم نماز با اشاره به اقبال روزافزون امت اسلام بويژه ملت ايران و جوانان مؤمن كشور به مسائل معنوى خاطرنشان كردند: ملتى كه رمضان را دارد خدا را دارد و ملتى كه محرم را دارد مجاهدت و شهادت را دارد و چنين ملتى هرگز مغلوب نخواهد شد.
رهبر معظم انقلاب با تجليل از راهپيمايى عظيم و پرشكوه ملت ايران در روز جهانى قدس خاطرنشان كردند: اين حركت نمادين يقيناً در عرصه سياست جهانى و روند مقابله با استكبار تأثير عميقى خواهد داشت.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به جنايات روزمره صهيونيستها در حق ملت مظلوم فلسطين و نيز سركوب و كشتار مردم عراق به دست نظاميان امريكايى افزودند: اين فجايع نشانه هاى جنگ اعلام نشده اى است كه استكبار جهانى در مقابل اسلام به راه انداخته است.
ايشان مقاومت ملت فلسطين در برابر جنايات مشترك رژيم صهيونيستى و امريكا را نشانه اى از ايستادگى امت اسلامى در مقابل زياده خواهى دشمنان اسلام برشمردند و افزودند: دولتمردان ايالات متحده امريكا كه دشمن اصلى مسلمانان محسوب مى شوند هرجا در مقابل اسلام وارد عمل شوند با چنين مقاومتهايى روبرو خواهند شد.
حضرت آيت الله خامنه اى تمسك به اسلام و ارزشهاى معنوى، حفظ وحدت، بصيرت و روشن بينى، حضور مردم در صحنه، تلاش مسؤولان براى خدمت به مردم، وجود جوانان پرانگيزه و آمادگى مردم براى حركت و قيام در راه اسلام را عوامل عزت و قدرت ملت ايران خواندند و تصريح كردند: اين عوامل، استكبار را از زياده خواهى و تعدى به ايران بازخواهد داشت.
رهبر معظم انقلاب اسلامى انتخابات سال آينده رياست جمهورى را بسيار مهم برشمردند و افزودند: راهبرد اساسى كه بايد مورد توجه و عمل همه قرار گيرد تلاش براى حضور حداكثرى مردم در اين انتخابات است تا به فضل الهى با برگزارى يكى از بهترين و پرشورين انتخابات بار ديگر حماسه اى ملى آفريده شود و دشمن از دست اندازى به ايران اسلامى و ملت سرافراز ايران مأيوس گردد.
ايشان با اشاره به بيدارى، بصيرت و نشاط ملت در گزينشهاى ملى و انتخاب مسؤولان مختلف افزودند: گروهها و احزاب درباره انتخابات رياست جمهورى ديدگاههايى دارند كه مورد توجه خودشان است اما مردم در انتخابات سال آينده، رئيس جمهورى باكفايت، دلسوز، مؤمن و وفادار به آرمانهاى انقلاب و ملت را انتخاب مى كنند كه سطح كارآمدى نظام را روزبروز ارتقا دهد و مشكلات مادى و معنوى مردم را با قدرت حل كند.
حضرت آيت الله خامنه اى افزودند: در زمينه انتخابات رياست جمهورى حرفهاى فراوانى وجود دارد كه در زمان خود بيان خواهد شد.


کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /