پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

رهبر انقلاب در دیدار رئیس مجلس لبنان:

ملت ایران از حادثه تلخ اخیر تولید فرصت خواهد کرد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار آقای «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان، با قدردانی از ابراز همدردی دولت و ملت لبنان در این حادثه تلخ و سنگین، گفتند: اعلام عزای عمومی در لبنان نشانگر کمال همراهی دو کشور است و ما نسبتِ خودمان با برادران لبنانی و جناب آقای سید حسن نصرالله را نسبت خویشاوندی و برادری می‌دانیم.
ایشان حادثه اخیر را موجب از دست دادن یک شخصیت برجسته دانستند و خاطرنشان کردند: این موضوع برای ما سخت است اما به لطف خداوند، ملت ایران از این حادثه تلخ به عنوان یک فرصت استفاده خواهد کرد، همان‌گونه که در سال‌های گذشته از حوادث سخت تولید فرصت شده است.
رهبر انقلاب اسلامی، با اشاره به حرکت ملت ایران در تشییع رئیس جمهور فقید و همراهان ایشان، افزودند: ملت ما الحمدالله ملت ایستاده و بیداری است و اعتماد و توکل ما نیز به خدای متعال زیاد است و ان‌شاءالله ملت ایران از این حادثه سود خواهد برد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با ابراز خرسندی از همدلی موجود میان مجموعه‌های مقاومت در لبنان و تایید سخنان آقای «نبیه بری» مبنی بر جنگ «وجود» در منطقه افزودند: شرایط کنونی منطقه به گونه‌ای است که هم برای دشمن صهیونیستی شرایط مرگ و زندگی است و هم برای جبهه حق.
رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند: ورود لبنان به قضایای اخیر فلسطین و غزه تاثیر عمیقی داشت و اگر چنین کاری انجام نمی‌شد قطعا بیشترین خسارت به خود لبنان وارد می شد. 
آقای «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان نیز در این دیدار با اعلام ناراحتی و اندوه شدید ملت و دولت لبنان از حادثه اخیر، گفت: ما زخم و جراحت بر برادران ایرانی را زخم و جراحت خود می‌دانیم و وظیفه ما بود که به نمایندگی از دولت و ملت لبنان در تهران حضور پیدا کنیم.
آقای نبیه بری با اشاره به شرایط منطقه و جنگ غزه آن را جنگ «وجود» خواند و افزود: لبنان نمی‌توانست در قبال کشتار مردم غزه ساکت بماند و به همین دلیل مقاومت لبنان برای کمک به  مردم غزه وارد میدان شده است و ما شرط اول تغییر شرایط موجود را توقف جنگ غزه می‌دانیم.

کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /