پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار مردم هرمزگان

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در اجتماع بزرگ مردم هرمزگان، طى سخنان مهمى تهديد نظامى آمريكا عليه ملت عراق را غير قانونى و ديكتاتور مابانه دانستند و هرگونه تهاجم نظامى به عراق را كه موجب كشتار مردم بى دفاع و غير نظامى كشور شود، شديدا محكوم كردند.
مقام معظم رهبرى حضور دهها شناور جنگى دشمنان اسلام و عمدتا آمريكايى در خليج فارس را براى امنيت اين منطقه بسيار حساس جهان، تهديدآميز توصيف كردند و فرمودند: ايران اسلامى به لطف برخوردارى از يك نظام قدرتمند و تثبيت شده، هوشيارى ملت و آمادگى نيروهاى مسلح، نه تنها هيچ تهديدى را نسبت به خود احساس نمى كند، بلكه به هرگونه تهديدى نيز با قدرت تمام پاسخ خواهد داد.
حضرت آيت الله خامنه اى حضور مضاعف نظاميان آمريكايى در خليج فارس را بهانه جويانه و بى ارتباط به مصوبات شوراى امنيت سازمان ملل دانستند و فرمودند: دولت ايالات متحده آمريكا با انگيزه هاى خاص خود قصد درگيرى با رژيم صدام را دارد، اما اين جنگ در واقع يك حمله هوايى، موشكى و ليزرى است كه در آن غير نظاميان عراق نيز هدف قرار خواهند گرفت و يقينا مردم عراق، مظلوم واقع خواهند شد كه خون آنها به گردن تصميم گيرندگان آمريكايى است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى حضور خشن و زورمدارانه آمريكا در مسائل جهانى را يك وجه ديگر محكوميت آمريكا خواندند و فرمودند: آمريكاييها دنيا را يك امپراطورى بزرگ و خود را امپراطور ديكتاتور آن مى دانند و در واقع اراده ملتها و حق انتخاب و آزادى ملتها از نظر سردمداران ايالات متحده آمريكا، افسانه اى بى ارزش است. آمريكا با حمله به عراق قصد دارد دخالت و حضور خشن و زورمدارانه خود در مسايل جهانى را به صورت يك قاعده و رويه درآورد، بنا بر اين بايد پرسيد كه آمريكا با چه مجوزى به خود حق مى دهد عليه ملت عراق يك تصميم خونين بگيرد!
مقام معظم رهبرى اقدام آمريكا در آزمايش سلاحهاى جديد نظامى بر روى ملت مظلوم عراق را حاكى از يك فرهنگ جنايتكارانه و زورمدارانه دانستند و فرمودند: حضور آمريكا در خليج فارس و حمله احتمالى به عراق و يا هر نقطه ديگرى در خليج فارس، موجب ناامنى، فتنه و انداختن دولتهاى منطقه به جان يكديگر از يك سو، و تقويت و تحكيم جاى پاى رژيم صهيونيستى است و ما چنين اقدامى را شيطنت عليه ملتهاى منطقه اسلامى خليج فارس مى دانيم.
حضرت آيت الله خامنه اى بر شناخت دقيق و درست ملت ايران از چهره شيطنت بارمستكبرين حاكم بر آمريكا تأكيد كردند و فرمودند: ايران اسلامى به پشتوانه منطق قابل فهم و قابل قبول براى افكار عمومى جهان با حضور نظامى آمريكا در خليج فارس و هرگونه حمله نظامى به عراق مخالف است؛ اما اين مسأله به معناى تأييد كارها، سياستها و روشهاى رژيم بعثى عراق نيست.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در بخش ديگرى از سخنانشان، آمريكا را ناتوان از تعرض به ملت يكپارچه، مستحكم، مؤمن و صميمى ايران دانستند و فرمودند: هيچ قدرت مادى در دنيا وجود ندارد كه بتواند با ايران اسلامى مبارزه كند و بر آن فايق آيد؛ زيرا هر كس با چنين ملت و دولت متحدى مبارزه كند، محكوم به شكست است. مردمى كه خدا و اسلام را يارى مى كنند و قرآن را ملاك عمل خود قرار داده اند و قدر استقلال و آزادى خود را مى دانند، در برابر هر دشمنى كه قرار بگيرند، پيروز خواهند شد.
مقام معظم رهبرى با تأكيد بر حركت ملت بزرگ ايران به سمت اهداف ترسيم شده خود فرمودند: امروز به لطف خداوند متعال حركت صحيح، پرشتاب، معقول و اميدبخشى را در كشور شاهد هستيم كه آينده را روشن و افق را باز جلوه مى دهد، با اين وجود تا رسيدن به سرمنزل مقصود فاصله زيادى داريم. همه ما بايد به ريسمان الهى چنگ بزنيم تا در سايه پيروى از احكام خدا و قرآن و با اتحاد، همدلى و هم جهتى بتوانيم جامعه نمونه اسلامى را ايجاد كنيم.
حضرت آيت الله خامنه اى مسؤولين كشور را امين، معتمد، دلسوز و داراى نيتهاى پاك و خالص برشمردند و افزودند: جهتگيرى و خطى كه انقلاب بر اساس اسلام و قرآن ترسيم كرده است ادامه خواهد يافت و سر سوزنى انحراف نيز در آن به وجود نخواهد آمد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در ادامه سخنانشان سابقه تاريخى شهر بندرعباس را به لحاظ مبارزات ضد استعمارى آن حائز اهميت و ستايش برانگيز دانستند و فرمودند: پس از پيروزى انقلاب، استعدادهاى مردمى و طبيعى استان هرمزگان احيا شد و نظام اسلامى سرمايه گذارى و تلاش فراوانى را در جهت سازندگى و پيشرفت اين منطقه به عمل آورد اما با اينهمه به سبب جفاى تاريخى كه در طول دهها سال در دوران طاغوت بر اين استان رفته است، هنوز تا رسيدن به آنچه كه بايد باشد، فاصله داريم. استعدادهاى مردم هرمزگان در زمينه تجارت، زراعت، صنعت و صيادى و جلب سياحان بسيار بيشتر و بالاتر از آن چيزى است كه از آن استفاده مى شود و در واقع هرمزگان يك استان بالقوه بسيار ثروتمند است كه با ادامه روند سازندگى و تلاش مسؤولان دلسوز و علاقه مند، اين استان آينده اى درخشان خواهد داشت.
رهبر معظم انقلاب اسلامى مردم هرمزگان را هوشيار، مصمم و فداكار در راه اسلام و ميهن اسلامى توصيف كردند و در بخش پايانى سخنانشان با تأكيد بر جوان بودن ملت ايران، نسبت به توطئه دشمن براى از كار انداختن نيروى ابتكار و خلاقيت جوانان هشدار دادند و توجه خانواده ها و نيروهاى جوان را به هوشيارى در برابر تلاش خباثت آميز دشمنان در ترويج فساد اخلاقى و اعتياد جلب كردند.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، حجت الاسلام والمسلمين نعيم آبادى، نماينده ولى فقيه و امام جمعه بندرعباس در سخنان كوتاهى، مقدم معظم له را گرامى داشت و حضور رهبر انقلاب اسلامى در اين استان را مايه بركت، عزت و شور و نشاط براى مردم خونگرم هرمزگان دانست.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /